Nowe korki do szampana


Koniec AOC?


Najstarsza winiarnia Francji




 
Pić żeby... pamiętać
wino a zdrowie

Wyniki badań przeprowadzonych przez ekipę Dr. Guilio Pasinetti z Mount Sinai School of Medicine, opublikowane w Journal of Neuroscience, dają nadzieję na skuteczny środek przecidziałający chorobie Alzheimera. Podstawą ma być wyciąg z pestek, a dokładniej zawarte w tych ostatnich związki polifenolowe. W badania zaangażowały się też Department of Veterans Affairs, Japan Human Science Foundation, National Institute of Health, National Center for Complementary and Alternative Medicine i Alzheimer's Association.

Związki polifenolowe okazały się bardzo skuteczne w zapobieganiu wystąpienia choroby u genetycznie zmodyfikowanych myszy. Mało tego, wyciąg z pestek winogron powodował cofanie się zmian w mózgu i przywrócenie normalnego jego funkcjonowania. Teraz czas na badania kliniczne.

Równoległe badania szwedzkiego Uniwrsytetu Göteborg wykazały skuteczność polifenoli w zapobieganiu demencji starczej. Badanie przeprowadzono na kobietach. Te, które pijały wino, rzadziej cierpiały na zaniki pamięci w podeszłym wieku.


Zapraszamy do dyskusji


 

w tym dziale




 
Nie święci garnki lepią


Trudniejsze niż by się wydawało


Wino z sowchozu


Marlborough - królestwo Sauvignon blanc


Wino i korzenie


Fakty znane i mniej znane


Pływające winnice


photos:r Vigo


    Kontakt | O nas
  Copyright  ©2005-2009 Agnieszka ROUSSEAU. All Rights Reserved | Ochrona Prywatności web design by Phil Rousseau